Op zoek naar tips voor prikkelverwerking? Schrijf je in voor de gratis Prikkelmail! Inschrijven

Mamacursus ‘Mam, ontspan’

Wil jij:

  • Twee avonden waarbij jij en jouw behoeften centraal staan?
  • Samen met andere hoogsensitieve mama’s (herkenning!!)?
  • Meer leren over jouw eigen hoogsensitiviteit: van welke prikkels heb jij last? Wat zijn jouw kwaliteiten? En wat jouw valkuilen?
  • Tips van mij krijgen hoe je meer rust en ontspanning kan ervaren?
  • Herkenning en erkenning ontvangen voor je eigen uitdagingen van mij andere mama’s?
  • En dat allemaal onder het genot van een hapje en een drankje in een fijne ruimte?

Schrijf je dan nu in voor de mamacursus ‘Mam, ontspan’.

 

Klik op een datum om je in te schrijven

Let op: hieronder staat de eerste avond van de twee avonden 

Geen planning.

We willen zo graag goed voor onze kinderen zorgen dat we onszelf vaak vergeten

Heb jij voldoende oprechte ruimte in je hoofd voor je kinderen? 

We willen zo graag goed voor onze kinderen zorgen dat we onszelf vaak vergeten. Maar als we niet goed voor onszelf zorgen, heb je vaak niet voldoende oprechte ruimte in je hoofd om voor je kinderen te zorgen. Kan jij na een dag vol prikkels, of dat nou door het werk komt of door je kinderen, oprecht en met liefde reageren op de behoeften van je kind?

Dit geldt voor alle moeders, maar als hoogsensitieve (of hooggevoelige) mama is het nóg belangrijker om goed voor jezelf te zorgen.   

Hoe werkt het voor hoogsensitieve moeders?

  • Doordat je alle of bepaalde prikkels intenser ervaart, kan je makkelijk overprikkeld raken. Ga voor jezelf eens na hoeveel prikkels je op een dag tot je neemt. En geloof me, het zijn er meer dan je zo kan opnoemen;
  • Om alle prikkels te verwerken heb je zogenaamde verwerkingstijd nodig. Dit is belangrijke hersteltijd om weer op te laden om alles te kunnen doen wat je doet. Tijd voor jezelf om op te laden is dus echt noodzakelijk;
  • Als jij goed voor jezelf zorgt, zit je lekkerder in je vel en kan je beter bij jezelf blijven. Meningen van anderen wegen dan minder zwaar en je zal minder ‘pleasegedrag’ ervaren bij jezelf;
  • Hoogsensitiviteit is erfelijk. Grote kans dat jouw kind of kinderen ook hoogsensitief is of zijn. Het is heel fijn dat jij je kind hierdoor beter kan begrijpen, maar jouw emmer loopt sneller vol door alle prikkels.  Door ruimte voor jezelf te maken en te nemen, is er ook meer ruimte voor de emoties van je kind. Want zeg nou zelf: ben jij nog die begripvolle moeder als je overprikkeld bent?

 

 

 

 

Door te weten wie jij bent, wat jij leuk vindt en waar je behoefte aan hebt, weet je ook waar jij energie van krijgt. Dit helpt je ook weer om gedurende de dag jouw energieniveau goed te houden om voor jezelf en anderen te kunnen zorgen.

Klik op een datum om je in te schrijven

Let op: hieronder staat de eerste avond van de twee avonden 

Geen planning.

Wil jij gratis 2 Gouden Tips ontvangen hoe om te gaan met alle dagelijkse prikkels?

Wil jij gratis 2 Gouden tips ontvangen hoe om te gaan met alle dagelijkse prikkels?

Vraag een gratis telefoongesprek van max. 30 minuten aan waarin je je verhaal kan doen en vragen kan stellen. Ik probeer je direct met minimaal 2 gouden tips op weg te helpen en als er behoefte is naar meer begeleiding dan bespreken we samen de mogelijkheden. Geheel vrijblijvend!

Consult aanvragen

X
X