HSP coaching voor vrouwen

Hoogsensitief zijn zie ik absoluut een kracht, maar kent ook echt zijn uitdagingen. Door je bewust te worden van jouw prikkels en jouw reactie op deze prikkels ontdek je wat jij nodig hebt om je goed te voelen en niet snel overprikkeld te raken. En als je overprikkeld bent, dan weet jij wat je kan doen om te ontprikkelen

De hele dag door krijg je op verschillende manieren prikkels binnen. Deze prikkels kan je als positief ervaren en kan je energie geven, maar er zijn ook prikkels die energie kosten en die ervoor zorgen dat je op enig moment overprikkeld raakt door de hoeveelheid aan prikkels.

 

Ben jij een hoogsensitieve vrouw, zoek je een HSP Coach en wil jij meer inzicht krijgen in de manier waarop jij prikkels verwerkt (prikkelverwerking)? Wil jij ontdekken welke prikkels ervoor zorgen dat je overprikkeld raakt en welke prikkels je juist nodig hebt om je goed te voelen? Ik help je hier graag bij!

Wat is HSP (hoogsensitiviteit)?

“Hoogsensitiviteit is een aangeboren temperament met een grote gevoeligheid voor (interne en externe) stimuli en het diepgaand verwerken van en sterk reageren op deze informatie.” -Esther Bergsma ‘Het hoogsensitieve brein’ 2019

HSP staat voor Hoogsensitief Persoon (of Highly Sensitive Person). Circa 1 op de 5 mensen wordt hoogsensitief geboren. Je wordt dus niet hoogsensitief, maar je bent hoogsensitief.

Iedereen ervaart hoogsensitiviteit op zijn of haar eigen manier, maar hoogsensitieve mensen herkennen zich over het algemeen in het volgende:

  • Je geniet intens van mooie dingen, zoals de zonsopgang of mooie plekjes in de natuur;
  • Je moet (erg) wennen in nieuwe situaties;
  • Je voelt je anders dan anderen en je kan je hierdoor vaak/soms eenzaam voelen;
  • Je bent snel overprikkeld;
  • Je neemt veel details waar: veranderingen in het interieur of uiterlijk van anderen;
  • In een drukke omgeving raak je snel afgeleid en snel vermoeid;
  • Je hebt last van harde geluiden, fel licht, sterke geuren of ruwe materialen;
  • Je doet weleens dingen die je eigenlijk niet wil, maar je past je aan aan de wensen van anderen. Bijvoorbeeld: meegaan naar een concert, terwijl je het te druk vindt qua mensen en geluid;
  • Je kan je goed inleven in een ander; 
  • Je neemt makkelijk emoties over van een ander.

Door te weten wie jij bent, wat belangrijk voor jou is en waar je behoefte aan hebt, kan je bewust voor jezelf kiezen. Door goed voor jezelf te zorgen, zorg je ook voor je gezin. 

HSP Coaching

Heb je vragen over jouw hoogsensitiviteit of wil je meer weten over mijn aanbod op het gebied van HSP coaching? Maak eenvoudig een afspraak voor een gratis telefonisch consult:

Alle Activiteiten

Geen planning.

X
X